• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förutsättningar för samlingslån ?

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag tror att du kommer att få erbjudanden eftersom du har den årsinkomst du har. Men jag är ju ingen spådam så lita inte alltför mycket på att jag tror rätt. Du har mer lån än inkomst, men inte så mycket så det borde stoppa erbjudanden.

Jag själv har 0.1 på UC men jag är ganska säker på att jag inte får några erbjudanden förrän mina blancolån går ned till 700.000 och då är min årsinkomst runt 480.000 (blanco idag 865.000).

Dock så fick jag låna 410.000 av Remember förra året ( hade dom innan) när min skuldbörda var ännu värre. Typ krediter på 90.000 och blancolån på 920.000. Det var den enda bank som trodde på mig, det enda erbjudande jag också fick via Lendo. Nu kämpar jag på, har inte använt någon kredit, har sagt upp alla krediter utom två. Har tre blancolån, jag drömmer om att landa på två om 18 månader. Jag hoppas verkligen att du får ditt samlingslån!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Även om det ju är riskabelt att "lova" något garanterat är jag 99 procent säker på att du kommer få erbjudanden som gör situationen enklare för dig. 95 K utanför UC ska inte vara några problem som jag ser det. Jag har säkert tagit tio samlingslån de senaste 12-15 åren och aldrig haft några problem att lösa krediter (Klarna, Fairlo osv) utanför UC. Vilken förmedlare du använder är nog mest en smakfråga. Jag har haft varit nöjd med både Advisa och Lendo men numera använder jag faktiskt "bara" Lendo. Dels av vana, dels enkelt/överskådligt, dels baserat på bra erfarenhet av dem. När du senare får bort resterande ff kan du ju söka om en gång per år varje gång du får 0 FF och försöka optimera om det du betalar på.
Det förstår jag att man inte kan göra, lova något. Men då vet jag att du inte haft det problemet kring lån utanför UC. Lendo känns bäst. Ska man söka på 350 000 kr då har läst att det är bättre än 500 000 kr. Jag tänkte 250 000 kr skulle jag behöva. Tack för att du peppar mig så. Jag ska söka med bättre förutsättningar när krediterna bara kan få komma bort. Det är som en sten just nu i mitt liv
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Jag tror att du kommer att få erbjudanden eftersom du har den årsinkomst du har. Men jag är ju ingen spådam så lita inte alltför mycket på att jag tror rätt. Du har mer lån än inkomst, men inte så mycket så det borde stoppa erbjudanden.

Jag själv har 0.1 på UC men jag är ganska säker på att jag inte får några erbjudanden förrän mina blancolån går ned till 700.000 och då är min årsinkomst runt 480.000 (blanco idag 865.000).

Dock så fick jag låna 410.000 av Remember förra året ( hade dom innan) när min skuldbörda var ännu värre. Typ krediter på 90.000 och blancolån på 920.000. Det var den enda bank som trodde på mig, det enda erbjudande jag också fick via Lendo. Nu kämpar jag på, har inte använt någon kredit, har sagt upp alla krediter utom två. Har tre blancolån, jag drömmer om att landa på två om 18 månader. Jag hoppas verkligen att du får ditt samlingslån!
Tack för fin peppning, förstår att inte något går att lova. Jag är inte belånad till 2 *inkomsten vilket man inte ska vara, har jag läst. Men vet att många fått lån även fast de varit lite mer belånade än mig. Men det låter ju bra för dig att du fick låna från Remeber de verkar vara en bra bank. Har samma tänk som dig framöver men behöver fokusera på att få ett samlingslån först för att få bort krediterna sen jobba vidare med de andra utanför UC och de andra lånen. Så jag har också ett mål att endast ha 2 lån om ett par år. Men man måste ta det i olika etapper.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Tack så mycket för all peppning.

Tänker kring summan att söka 350 000 kr, för jag har läst att fler aktörer beviljar det och svårt att få ett lån på 500 000 kr för mig just nu, så jag söker nog på 350 000 kr och Lendo verkar vara forumets favorit. Så får jag hoppas att jag får erbjudande och som sagt jag väntar ut två förfrågningar till, egentligen skulle jag vilja söka efter uppdateringen nästa vecka om jag hamnar under 4, men har bestämt att jag ska vänta tills slutet av augusti för att kanske få ännu bättre betyg.
Så hoppas jag verkligen att det går vägen
 

Ister

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
645
Mottagna reaktioner
308
Poäng
487
Tack så mycket för all peppning.

Tänker kring summan att söka 350 000 kr, för jag har läst att fler aktörer beviljar det och svårt att få ett lån på 500 000 kr för mig just nu, så jag söker nog på 350 000 kr och Lendo verkar vara forumets favorit. Så får jag hoppas att jag får erbjudande och som sagt jag väntar ut två förfrågningar till, egentligen skulle jag vilja söka efter uppdateringen nästa vecka om jag hamnar under 4, men har bestämt att jag ska vänta tills slutet av augusti för att kanske få ännu bättre betyg.
Så hoppas jag verkligen att det går vägen
Med fördel så väntar Du ut dom två FF som löper ut nu i närtid.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Med fördel så väntar Du ut dom två FF som löper ut nu i närtid.
Absolut det har varit grundtanken och jag står fast vid den och sedan hoppas jag att jag får ett erbjudande. Här har man ju sett folk fått lån med sämre förutsättningar än de jag har. Men hoppas i alla fall få erbjudande och räntan kan vara lite sämre. Bara det löser sig tack !!!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Med fördel så väntar Du ut dom två FF som löper ut nu i närtid.
Tack så mycket sen hoppas man få något erbjudande i alla fall känns som det finns dem som fått det här med jättekonstiga förutsättningar
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 277
Mottagna reaktioner
859
Poäng
717
Hur pålitliga är dessa låneindikatorer ? Jag tycker de känns lite konstiga i en kunde jag låna 500 000 kr i en 350 000 kr och i en ingenting alls.
Det står lån och krediter övrigt, är det månadssumman för kostnader av krediterna och lånen man ska fylla i kalkylen eller är det den totala lånesumman känns lite oklart förklarat i dessa låneindikatorer och de känns lite konstiga att få så olika svar i alla hur mycket ska man gå efter dessa ?
Jag är så nervös och rädd att jag inte får något erbjudande alls, fast jag sett folk med så mycket sämre förutsättningar fått lån här under detta år en fick med betalningsanmärkning läste jag. Känns som rysk roulette vilka som får. Men dessa låneindikatorer är de pålitliga när de visar så enormt olika ?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Hur pålitliga är dessa låneindikatorer ? Jag tycker de känns lite konstiga i en kunde jag låna 500 000 kr i en 350 000 kr och i en ingenting alls.
Det står lån och krediter övrigt, är det månadssumman för kostnader av krediterna och lånen man ska fylla i kalkylen eller är det den totala lånesumman känns lite oklart förklarat i dessa låneindikatorer och de känns lite konstiga att få så olika svar i alla hur mycket ska man gå efter dessa ?
Jag är så nervös och rädd att jag inte får något erbjudande alls, fast jag sett folk med så mycket sämre förutsättningar fått lån här under detta år en fick med betalningsanmärkning läste jag. Känns som rysk roulette vilka som får. Men dessa låneindikatorer är de pålitliga när de visar så enormt olika ?
Har noll förtroende för dem. Labbat lite och ändrat siffror och får inte förväntat utslag, exempelvis coop.se

Men kan ju inte att uttala mig för alla.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp